BLOG

Subskrybuj kanał blogu

KatalogiWpisAchronologicznyTematycznyPoczytnościPopularnościOcen

Pseudoekologia i przepisy ruchu drogowego

niedziela, 12 maja 2013

Nasza kochana Unia przymierza się do narzucenia nam ograniczeń prędkości w miastach do 30 km/h. Wszystko podyktowane podobno bezpieczeństwem oraz ekologią. To właśnie uważający się za ekologów forsują ten pomysł... A ja się pytam, ile im płacą za działanie przeciw środowisku i kto na tym będzie zarabiał?

Tak samo jest z energooszczędnymi żarówkami. Również lobby ekologów doprowadziło do wyeliminowania z rynku tradycyjnych, nieszkodliwych żarówek wolframowych na rzecz trujących świetlówek z połową Tablicy Mendelejewa. Całe szczęście, że przemysł wszedł w nieco czystszą technologię LED.

Podobnie dzieje się z ruchem drogowym. Przecież każdy współczesny samochód przystosowany jest do poruszania się z prędkościami ok 50-60 km/h i jest w tym przedziale najbardziej oszczędny! A to za sprawą zbilansowania mocy silnika oraz przełożeń, co sprawia, że bez problemu możemy jechać taką prędkością z wykorzystaniem czwartego lub piątego biegu. Teraz chce się wymusić zmniejszenie tej prędkości o połowę, co sprawi, że jedynymi używanymi biegami będą drugi lub trzeci. Redukcja aż o dwa przełożenia nie pozostanie bez wpływu na środowisko. Zbyt wielka, niepotrzebna moc sprawi, że silnik zamieni się w generator ciepła i spalin, które na dodatek będą miały znacznie bardziej trujący skład. Tego chcą ci "ekolodzy" od siedmiu boleści. Tylko w jakim celu?

Na początek nasuwają się następujące przyczyny. Po pierwsze - zwiększenie zapotrzebowania na paliwo. To bezpośrednio przyniesie wielomiliardowe zyski dla rządów poprzez podatki z wydobycia, transportu, przetwarzania ropy oraz po dwakroć ze sprzedaży (akcyza, VAT). A zużycie paliwa przy takim ograniczeniu prędkości w mniej zakorkowanych miastach może spowodować wzrost spalania nawet dwukrotny!

Po drugie - być może jest to zmuszenie do wprowadzania nowych, drogich technologii konstrukcji samochodów (w tym także hybryd). To ma nie tylko podnieść ich ceny, ale także zmusić użytkowników do zakupu nowych aut (w imię oszczędności i obniżenia spalania, które przecież tyle wzrosło). To nakręci znów przemysł elektryczny i samochodowy przynosząc kolejne pieniądze.

Trzeci aspekt, to być może zwiększenie wpływów z mandatów. Kto utrzyma samochód w ryzach, kiedy owe 30 km/h osiągnie się w niecałe dwie sekundy?

Po czwarte najpewniej doprowadzi to do zakorkowania totalnie miast. A to ma dać impuls do wprowadzania nowych technologii sterowania ruchem, rozbudowy komunikacji miejskiej (głównie metra), budowy nowych dróg. A to wszystko to tylko kasa, kasa i jeszcze raz kasa, która przecież pochodzi od nas - podatników.

A co z ekologią? No przecież widać, że efekt cieplarniany to mit, a wpływ obecnego przemysłu i komunikacji jest marginalny. Trzeba więc zrobić wszystko, by go spotęgować, a następnie... Trzepać kasę na limitach produkcji dwutlenku węgla, wprowadzać droższe czynniki w klimatyzacjach, a to znowu kasa!

To jakieś pozytywy? No może wypadków będzie mniej. Ale czy warto poświęcić jednego przejechanego mniej na rzecz 10 zatrutych spalinami?

Informacje o wpisie
Powiązane linki:Wróć
[Komentarze] | Share Podziel się
Wpis czytano:87 razy
0,05/dzień
Ocena wpisu:
6,00 (1 oceniających)
(Kliknij właściwą gwiazdkę, by oddać głos)

Pozostałe wpisy

DataTytuł wpisuCzytańOcena
niedziela, 20 sierpnia 2017Przepisy drogowe - znane, nieznane - część XIV - O hierarchii znaków
Tematyka: drogi, kodeks drogowy, prawo, przepisy, ruch drogowy
31 (0,95/d)
sobota, 8 kwietnia 2017Czy potrafisz korzystać z wyposażenia samochodu? - o bezpieczeństwie w razie zdarzenia na drodze
Tematyka: bezpieczeństwo, doświadczenie, ruch drogowy, tragedia, wiedza, wypadek
108 (0,65/d)
czwartek, 26 stycznia 2017Autostradą przez kraj...
Tematyka: bezpieczeństwo, drogi, katastrofa, kodeks drogowy, mgła, przepisy, ruch drogowy, technika jazdy
95 (0,40/d)
środa, 28 grudnia 2016Odnawialne źródła energii - czy jest zielono?
Tematyka: ekologia, elektroenergetyka, środowisko
64 (0,24/d)
piątek, 4 listopada 2016Kuriozalne pomysły na zmiany w przepisach ruchu drogowego
Tematyka: bezpieczeństwo, kodeks drogowy, kontrola, nagroda, polityka, prawo, przepisy, ruch drogowy
100 (0,31/d)
czwartek, 6 października 2016Ta zła Unia!
Tematyka: ekonomia, państwo, pieniądze, podatki, polityka
88 (0,25/d)
niedziela, 11 września 2016Przepisy drogowe - znane, nieznane - część XIII - czego brakuje w polskich przepisach
Tematyka: bezpieczeństwo, drogi, kodeks drogowy, prawo, przepisy, ruch drogowy
86 (0,23/d)

Podobne wpisy

DataTytuł wpisuCzytańOcena
czwartek, 26 stycznia 2017Autostradą przez kraj...
Tematyka: bezpieczeństwo, drogi, katastrofa, kodeks drogowy, mgła, przepisy, ruch drogowy, technika jazdy
95 (0,40/d)
piątek, 4 listopada 2016Kuriozalne pomysły na zmiany w przepisach ruchu drogowego
Tematyka: bezpieczeństwo, kodeks drogowy, kontrola, nagroda, polityka, prawo, przepisy, ruch drogowy
100 (0,31/d)
środa, 25 marca 2015O krok od stanu wojennego i drugiej Rosji?
Tematyka: bezpieczeństwo, ludzie, państwo, pieniądze, podatki, praca, przepisy, wojna, wojsko, życie
93 (0,10/d)
środa, 11 lutego 2015Jeździmy za szybko, za blisko innych, i nie patrzymy dookoła siebie
Tematyka: bezpieczeństwo, drogi, ludzie, motoryzacja, przepisy, ruch drogowy
82 (0,09/d)
piątek, 18 lipca 2014Żółte hamulce
Tematyka: bezpieczeństwo, kodeks drogowy, motoryzacja, prawo, przepisy, ruch drogowy, strach
99 (0,09/d)
czwartek, 15 maja 2014Ponownie o używaniu świateł do jazdy dziennej
Tematyka: bezpieczeństwo, drogi, kodeks drogowy, motoryzacja, przepisy, ruch drogowy
120 (0,10/d)
niedziela, 22 stycznia 2012Protesty przeciwko wysokim cenom paliw - tak, ale z głową!
Tematyka: ekologia, ekonomia, głupota, motoryzacja, państwo, transport
174 (0,08/d)

Strona istnieje od 25.01.2001
Ta strona używa plików Cookie
Helion.pl  
archive To tylko kopia strony wykonana przez robota internetowego! Aby wyświetlić aktualną zawartość przejdź do strony.
Ładowanie...

Optymalizowane dla przeglądarki Firefox
© Copyright 2001-2017 Dawid Najgiebauer. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ostatnia aktualizacja podstrony: 2.11.2014 21:27
Wszystkie czasy dla strefy czasowej: Europe/Warsaw